17Jul
2014
0

Alimente care-l ajuta sa doarma bine. Stiu ca de-abia astepti asta!

In cazul multor copii (inclusiv in cazul celor doi ai mei), orele de dinante de somnul de noapte sunt parca cele mai grele din timpul zilei: ei, din cauza oboselei de peste zi, sunt iritati si parca niciun argument nu reuseste sa-i convinga sa mearga la culacre! De fiecare data e nevoie de tact, rabdare si povesti linistitoare, fix cand tu iti aduni din rasputeri ultimii stropi de energie ca sa faci fata distractiei.

Nu eu am inventat lista cu alimentre miraculoase, ci am gasit un articol pe oanacuzino.ro care mi s-a parut binevenit. Ia uite ce spune acolo:

cute-sleeping-babyPe seara, serotonina (rol de neurotransmitator) isi incetineste traficul nervos, ceea ce inseamna ca activitatea cerebrala scade si vine somnul. Insa responsabilul cu relaxarea se numeste triptofan – un aminoacid din care deriva serotonina, daca am inteles eu bine. Mie cred ca mi-ar trebui niste pilule zdravene cu triptofan, ca parca fix inainte de culcare li se activeaza toti miscuricii! A, si mai sunt si melatonina (care se secreta noaptea, in lipsa luminii), magneziul, carbohidratii care cresc indicele glicemic, asigurând senzația de sațietate și producând insulină, care la rândul ei crește concentrația de triptofan din sânge, precum şi de vitamina B6. O gramada de treaba!

De ce este important somnul?
Somnul de calitate asigură sănătatea mintală și fizică, oferind creierului timp să se pregătească pentru ziua următoare, astfel încât acesta să poată învăța și stoca informații noi. Pe lângă creier, și organele interne își încetinesc funcțiile și se refac în timpul somnului. În plus, somnul este esențial pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a copiilor și adolescenților, iar privarea duce la scăderea sistemului imunitar.

Ce alimentele relaxează şi favorizează somnul?
Reţeta bunicii pentru un somn liniştit este o cană cu lapte în care se amestecă o linguriţă cu miere. Şi câtă dreptate au bătrânii, pentru că lactatele conţin multe proteine și deci şi triptofan. În consecinţă, puteţi oferi micuţilor la cină o cană cu lapte cald, un iaurt sau o felie de pâine cu brânză pentru a avea un somn liniștit.

Alte alimente recomandate sunt:
– cerealele integrale şi produsele derivate (pastele şi covrigeii), datorită conţinutului de magneziu și carbohidrați;
– semințele, mai ales de floarea soarelui, de dovleac sau de susan, precum și nucile au, datorită conţinutului mare de proteine, şi triptofan;
– bananele, conțin magneziu, vitamina B6, serotonină și melatonină;
– fasolea este o alternativă vegetariană pentru cină, deoarece conține triptofan și fibre;
– carnea de pește, cu precădere tonul, somonul şi fructele de mare;
– carnea de pasăre, şi în special carnea de curcan, sunt bogate în triptofan.

Ce NU trebuie să le oferim micuţilor la cină:
– produse cu cofeină: ciocolată, cacao, unele ceaiuri, etc.;
– condimente picante;
– medicamentele neurostimulatoare – ar fi indicat să vă consultaţi medicul pediatrul în această privinţă.

Câteva recomandări pentru un somn liniştit şi odihnitor:
– Serviţi copilului cina cu cel puţin 3 ore înainte de culcare.
– Lăsaţi copii să mănânce cât pot, supraalimentarea perturbă somnul.
– Gustările bogate în proteină, chiar înainte de somn sunt de evitat, deoarece sunt mai greu de digerat.
– Evitaţi să oferiţi micuţilor la cină alimente picante, deoarece cauzează arsuri. De asemenea nu le daţi prea multe lichide seara.

Si ca sa fie treaba bine facuta, ii poti ajuta si cu o pernuta miraculoasa pe care poti presara “praf de somn” special de la Mos Ene:

perna jucarie Magarus 1 Cornulet_crem_kitty_detaliu set_lenjerie_3piese3 Cornulet_portocaliu_strans2 keep calm 2.4